روند تکامل bpms
نوشته شده توسط : آرزو

روند تکاملی BPMS معمولاً شامل مراحل زیر است:

1. تعریف نیازها: در این مرحله، نیازهای سازمانی شناسایی می‌شود. این شامل شناخت فرآیندها، شناسایی نقاط قوت و ضعف، و تعیین اهداف بهبود فرآیندها می‌شود.

2. طراحی فرایند: در این مرحله، فرآیندهای کاری جدید طراحی می‌شوند یا فرآیندهای موجود بهبود می‌یابند. این شامل تعیین نقش‌ها، گردش کارها، وظایف، و استفاده از فناوری‌های مختلف برای اجرای فرآیندها می‌شود.

3. مدل سازی فرآیند: برای ایجاد هر گونه تأثیری بر فرآیند کسب و کار، مهم است که به نوعی آن را ضبط و توصیف کنیم. یک توصیف واضح از یک فرآیند کسب و کار ممکن است به عنوان نقطه شروعی برای طراحی یک سیستم فناوری اطلاعات، برای تنظیم اندازه‌گیری عملکرد، اجرای یک فرآیند توسط نرم افزار BPMS، انجام یک مطالعه شبیه‌سازی و غیره باشد. مدل‌سازی فرآیند به عنوان یک سنت قوی در تحقیقات در مورد BPM ظاهر شده است.

بین مدل‌سازی فرآیند و طراحی فرآیند خط باریکی وجود دارد  ، در ابتدا شایان ذکر است که گاهی اتفاق می افتد که مردم از BPM به عنوان “مدل سازی فرآیند کسب و کار(Business Process Modeling)” یاد می کنند. در حالی که این امر اهمیت مدل‌سازی فرآیند در BPM را تصدیق می‌کند، این یک تصور اشتباه است و درواقع BPM مفهوم نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار(Business process management) را بیان میکند.

4. پیاده‌سازی: در این مرحله، سیستم BPMS پیاده‌سازی می‌شود. این شامل نصب نرم‌افزار، تنظیمات مورد نیاز، تعریف و تنظیم فرآیندها و اطلاعات، و آموزش کاربران است.

5. اجرا: پس از پیاده‌سازی، فرآیندها و سیستم BPMS آماده برای استفاده در محیط تولیدی است. در این مرحله، فرآیندها اجرا می‌شوند و اطلاعات مربوطه توسط سیستم ثبت و پردازش می‌شود.

6. ارزیابی و بهبود: در این مرحله، عملکرد فرآیندها و سیستم BPMS ارزیابی می‌شود. این شامل مانیتورینگ عملکرد، جمع‌آوری بازخورد، تحلیل داده‌ها، و اعمال بهبودهای لازم به فرآیندها و سیستم می‌شود.

7. مدیریت مدل: به نقش اصلی مدل‌سازی فرآیند در تحقیقات BPM قبلاً اشاره شده است. جالب توجه است، در دسترس بودن رو به رشد مدل‌های فرآیند در صنعت ، تحقیقات جدیدی را به خودی خود آغاز می‌کند. مدل‌های فرآیندی خود مصنوعاتی هستند که خود را برای انواع جدیدی از تجزیه و تحلیل آماده می‌کنند که نتایج آن ممکن است بینش‌های متفاوت و گاهی غیرمنتظره‌ای را ارائه دهد.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: